piątek, 3 lipca 2015

Pierogi z wątróbką, musem jabłkowym i świeżym lubczykiem.

Jakiś czas temu robiłam te pierogi na obiad. Posmakowały zarówno mi jak i mężowi więc postanowiłam Wam je tu zaprezentować.




Składniki na ciasto:
200 g maki pszennej
1 jako
ok.150 ml ciepłego mleka(ale nie gorącego)
Składniki na farsz:
wątróbka 500 g (ja użyłam wieprzowej ale jak ktoś woli to może być drobiowa)
mleko (do namoczenia)
1 średnia cebula
majeranek
sól
pieprz
odrobina oliwy do podsmażenia
Składniki na mus jabłkowy:
2-3 duże słodkie jabłka
masło 2 łyżki
 trochę cukru(jeżeli jabłka nie są wystarczająco słodkie)

lubczyk świeży (do posypania)

1.Wątróbkę myjemy i zalewamy mlekiem(na ok. 1h ).
2.Kroimy wątróbkę w duże kawałki a cebulę w drobną kostkę.
3.Podsmażamy wątróbkę z cebulą na oliwie ale nie za długo żeby nie była twarda.
4.Doprawiamy solą, pieprzem i majerankiem do smaku.
5.Tak przygotowaną wątróbkę mielimy w maszynce.
6.Jabłka obieramy i ścieramy na tarce na małych oczkach.
7.Rozgrzewamy masło na patelni i smażymy jabłka przez ok. 10 min-trzeba pilnować żeby się nie przypaliły (jeśli nie są wystarczająco słodkie dosładzamy cukrem).
8.Zagniatamy ciasto na pierogi.
9.Rozwałkowujemy ciasto na grubość ok. 1 mm.
10.Z rozwałkowanego ciasta wycinamy kwadraty 5 cm/5 cm nakładamy farsz i zlepiamy po przekątnej aby wyszły trójkąty.
11.Pierogi gotujemy w osolonej wrzącej wodzie aż wypłyną na wierzch.
12.Siekamy lubczyk.
13.Na talerz nakładamy mus jabłkowy, następnie pierogi i całość posypujemy lubczykiem.






Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz