czwartek, 24 września 2015

Pielmieni

Pielmieni to typowe rosyjskie pierożki wyróżniające się tym, że przygotowujemy je z surowego mięsa przez co po ugotowaniu w ich wnętrzu wytwarza się pyszny bulion. Dlatego podczas ich jedzenia ważne jest aby brać do ust całego pieroga a nie przekrawać go na talerzu żeby bulion nie wypłynął.
Są one moimi ulubionymi pierogami. A Wy jakie pierogi lubicie najbardziej? Czy robiłyście kiedyś pielmieni?






Składniki:
500 gram mąki
1 jako
1 szklanka ciepłej wody


500 gram mięsa wołowego (można pomieszać z mięsem wieprzowym)
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
majeranek
2 cebule

Wykonanie:
Mąkę wsypujemy do miski. Wbijamy jajko i dolewamy po trochę wody ugniatając ciasto. Wody powinno być tyle aby ciasto nie było suche. Wyrobione ciasto (po przekrojeniu ma być widać pęcherzyki powietrza) rozwałkowujemy na grubość ok. 1 mm i wycinamy kwadraty o boku 4cm.

Mięso mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem i pokrojoną w drobną kostkę cebulą. Doprawiamy solą, pieprzem i majerankiem (majeranku trzeba dać sporo). Tak wyrobiony farsz nakładamy na kwadraty z ciasta i sklejamy pierożki. Gotujemy w wrzącej, osolonej wodzie aż wypłyną na wierzch.

Pielmieni można podawać z rosołem bądź tak jak ja ze śmietaną oprószone świeżo zmielonym pieprzem.









Smacznego:)

2 komentarze:

  1. Uwielbiam. Kochałam pielmieni robione w krakowskim Królestwie pierożka i nawet ostatnio chciałam je zjeść, ale okazało się, że po wielu latach restaurację zamknięto. Bardzo mi żal, bo były to najlepsze pierogi w mieście (opinia subiektywna). Chyba w związku z tym sama będę musiała się za nie zabrać, a to może być trudne, bo nawet ze zwykłymi pierogami u mnie bida ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz, że kiedyś też tak myślałam ale spróbowałam raz, drugi i teraz pierogi (nie ważne czy z mięsem czy z owocami) są wprost uwielbiane przez całą rodzinkę szczególnie przez męża :) dlatego zachęcam do próby ich zrobienia - na pewno nie będziesz żałować.

      Usuń